10 būdų apsiginti nuo rudeninio liūdesio

Ruduo3

Meskite į mane akmenį, jeigu galite pasakyti, kad pasibaigusi vasara ir ilgesniam laikui įsitvirtinantys rudeniniai lietūs nedaro jokios įtakos jūsų nuotaikai ir vidinei būsenai.

Vėsūs, drėgni orai daugiau ar mažiau paveikia kiekvieną žmogų, tad nutarėme imtis gražios misijos ir, dar prieš įžengiant į spalį, pateikti patarimus, kurie padės rudenį ir žiemą šypsotis daugiau.

1. Puikus miegas = puiki nuotaika! Rudenį su kiekviena diena šviesa galime pasidžiaugti vis trumpiau. Ilgos tamsos valandos sąlygoja miego hormono – melatonino – padidėjimą organizme. Dėl šios priežasties dažnai jaučiamės mieguisti dienos metu, o tai dažniausiai bandome spręsti kavos pagalba, kas tėra pasekmių likvidavimas. Pabandykite kasdien eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu. Iš pradžių, be abejonės, bus sunku, tačiau, organizmui apsipratus su ritmu, atsibusti bus lengviau bei jausitės geriau išsimiegojusi. O kas paneigs, jog geras miegas tiesiogiai proporcingas gerai nuotaikai?

2. Sportuokite! Šalta? Nesiūlome pradėti bėgioti lauke lapkritį, tačiau sporto klubas – puiki alternatyva! Plaukiokite, bėgiokite ant bėgimo takelio, rinkitės įvairiausio pobūdžio treniruotes – sporto klubai tikrai turi, ką pasiūlyti. Meskite iš galvos pasiteisinimus, jog pradėsite po naujųjų metų arba pavasariop, prieš vasaros atostogas. Šaltis ir lietus visiškai netrukdo fizinei veiklai, kuri ne tik padeda išlaikyti esamą svorį, jį numesti ar būti sveikai. Ji taip pat yra vienas geriausių būdų, padedančių atsikratyti streso. Sportuodamos ryte, visą dieną turėsite daugiau energijos, greitesnę medžiagų apykaitą bei galėsite didžiuotis savimi. O tik pabandykite įsivaizduoti, kaip puikiai jausitės atėjus vasarai, kai nebereikės nervintis dėl to, kaip atrodote su maudymosi kostiumėliu…

3. Nepamirškite draugų! Ruduo yra tas metas, kai veikla, kuria labiausiai norisi užsiimti po darbų – tai susisukti ant minkštos sofos su arbatos puodeliu, žiūrėti filmus, skaityti knygas. Tyrimai rodo, jog bendravimas su draugais sumažina riziką susirgti depresija. Tad išsikelkite tikslą, pavyzdžiui, kartą per savaitę būtinai susitikti su drauge ar suorganizuoti pasisėdėjimą su jaukiais pokalbiais, namie paruoštu maistu ir filmais. Pažadame, tikrai pasijusite geriau.

4. Juokas gydo! Juokas – ypač lengvas būdas padidinti laimės hormonų – endorfinų – kiekį organizme. Skirkite tam laiko ir dar kartą peržvelkite mėgiamiausias komedijas, serialus arba suorganizuokite draugių filmų vakarą, kurio metu kiekviena atsineš po patinkančią komediją. Juoko dozė – garantuota, endorfinų padidėjimas taip pat!

5. Išsikelkite sau tikslus! Rudens-žiemos laikotarpiu nėra taip paprasta išlikti stipriai motyvuotu ir kiekvieną dalyką atlikti su natūraliu užsidegimu. Kovoti su tuo, pasak psichologų, padeda tikslų išsikėlimas. Pradėkite nuo mažų dalykų: galbūt yra knyga, kurią jau seniai norite perskaityti, tačiau vis nerandate tam laiko? Įveikus mažesnius tikslus, reikėtų po truputį keltis didesnius. Šitaip gausite dozę gerų emocijų, įvykdę susigalvotus tikslus, matysite savo progresą, o ir šaltasis metų laikotarpis praskries daug greičiau.

6. Stumkite save iš namų! Žinoma, kai už lango termometras rodo neigiamą temperatūrą, apsirengti paltą, apsiauti batus ir, pasiėmus skėtį, išeiti iš namų nesant būtinybei yra be galo sunku. Tačiau reikia! Net šalčiausiomis ir niūriausiomis dienomis jūsų nuotaiką gali pataisyti dienos šviesa, kuri jūsų organizmą praturtins vitaminu D. Išeikite pasivaikščioti bent 15 minučių arba priverskite save nueiti pėstute iki tolėliau esančios parduotuvės per pietų pertrauką. Ilgainiui toks pasivaikščiojimas taps savotišku ritualu.

7. Šviesesni namai = šviesesnės mintys. Jei įsileisti daugiau natūralios šviesos į namus nepavyksta, pamėginkite įsigyti ryškiau šviečiančias lemputes šviestuvams, įsigykite didesnį kiekįtabletinių žvakučių. Tai nekainuos daug, tačiau kambarį pavers šviesesniu, jaukesniu ir neabejotinai pagerins jūsų vidinę būseną ir nusiteikimą.

8. Cukrus – ne išeitis. Rudenį daugiau laiko praleidžiame namuose, tad dažniau norime užkandžiauti. Tiesa, turbūt kiekviena girdėjome sakant, kad šokoladas – puikus vaistas, skatinantis minėtųjų laimės hormonų – endorfinų – atsiradimą. Tačiau derėtų nepamiršti, kad cukrus – kaip narkotikas: pripratinus organizmą prie didelio jo kiekio, teks įdėti nemažai pastangų, norint tą kiekį mažinti. Nesiūlome visiškai išbraukti saldumynų iš savo valgiaraščio, bet užkandžiams geriau rinktis citrusinius vaisius, kadangi įrodyta, jog jų aromatas taip pat veiksmingai gerina nuotaiką! Apelsinai, greipfrutai ir Kalėdas simbolizuojantys mandarinai turi gausų kiekį vitamino C – puikaus vaisto nuo liūdesio ir depresijos.

9. Žalia šviesa ryškioms spalvoms! Sakoma, jog vidinę būseną dažnai atspindi drabužių spalvų paletė. Jei šaltuoju metų laiku jus traukia prie tamsių drabužių, tai, žinoma, nebūtinai reiškia, jog jus kažkas slegia, tačiau, jei vis dėlto slegia, pabandykite iš spintos išsitraukti ryškiaspalvių rūbų komplektą arba nusipirkite naują ryškų megztinį (tai nėra įrodyta, bet tikriausiai kiekviena sutiks, kad apsipirkinėjimas taip pat išskiria laimės hormonus).

10. Keliaukite! Ar dažnai, sugrįžusios į kasdienę rutiną po atostogų, jaučiatės pavargusios, išsisėmusios ir demotyvuotos? Ispanijoje įsikūrusio Granados universiteto psichologai tai pavadino „poatostoginiu sindromu”. Patariame nelaukti kitos vasaros – keliaukite dažniau! Ne visoms kelionėms reikia didelių išlaidų bei ilgų atostogų. Ar tikrai aplankėte visus netoliese, jūsų šalyje, esančius miestus ir miestelius, jų muziejus ir vertus pamatyti objektus? Pasak psichologų, ne tik pati kelionė turi įtaką mūsų emocinės būsenos pagerinimui. Tokią pat svarbą turi ir planavimo procesas. Tad galite jau dabar pradėti dėlioti kitos vasaros atostogų planus, tačiau taip pat nepamiršti ne tokių grandiozinių kelionių, kurios gali padėti jums išlaikyti gerą nuotaiką, emocijas ir motyvaciją ir šaltuoju sezonu.

Šaltinis: expresas.co.uk / autorius: Neringa Kaukolytė


Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą