2 kartus greičiau už „Concorde“: naujieji viršgarsiniai lėktuvai jau paleisti bandymams

2-1-hyper_102-e1434373857805Iš Londono į Sidnėjų – beveik kaip iš Vilniaus į Klaipėdą automobiliu – per 3,5 val. Iš Londono į Niujorką – per 2 val. Skrydžio aukštis – 19 km (keleiviai matys išlinkusį horizontą). Maksimalus greitis – 4 283 km/val. Pirmasis skrydis – po 7 metų, 2021 m. birželį. Tokie yra pagrindiniai naujo viršgarsinio lėktuvo „Hypermach SonicStar“ akcentai.

Kompanijos „Hypermach“ vadovas Ričardas Lagas (Richard Lugg) teigia jau sulaukęs ambicingo projekto finansavimo iš Jungtinės Karalystės Prekybos ir Pramonės ministerijos.

„Turime revoliucinę variklių technologiją ir unikalų lėktuvo dizaino projektą, kuris orlaiviui leis išvystyti neįtikėtiną greitį, – parodoje „l“ Paryžiuje Prancūzijoje pasakojo R. Lagas. – Be to, esame numatę ir pirmojo skrydžio datą. Į orą jis turėtų pakilti 2021 m. birželį.“

20 vietų lėktuvą skraidins du hibridiniai varikliai, kurie degalų prasme bus 30 proc. taupesni nei jau aštuonerius metus neskraidančiuose „konkorduose“ montuoti „Rolls-Royce“ galios agregatai.

Numatomas kreiserinis lėktuvo „Hypermach SonicStar“ greitis – 3,1 macho (1 machas – greičio riba, kurią peržengus skriejama greičiau už garsą). Tokį greitį orlaivis išvystys, naudodamas hibridinę dujų turbinos variklio technologiją „S-MAGJET“. O maksimalus šio lainerio greitis – 3,6 macho.

Fiuzeliažą gaubiančios elektromagnetinės srovės nuslopins sprogimą, kuris įvyksta lėktuvui viršijus garso greitį, tad akustinio triukšmo reikalavimai šiam orlaiviui neturėtų būti kliūtis. Nuotolis, kurį „Hypermach SonicStar“ galės nuskristi be degalų papildymo – 10 800 km, o 54 700 AG „S-MAGJET“ klasės varikliai optimaliausiai veiks 19 km aukštyje.

„Varikliai – hibdriniai, – pabrėžė kompanijos atstovas spaudai. – Jie generuoja galybę elektros energijos. Kiekvienas turbinos veikimo etapas vyksta savarankiškai ir nepriklausomai nuo kitų etapų. Toks segmentavimas skrydžio metu leidžia keisti besisukančių jo dalių veikimo greitį pagal besikeičiančias atmosferos sąlygas ir skrydžio parametrus.“

Tačiau amerikiečiai pasirodo greitesni nei britai

Amerikiečiai taip pat yra susidomėję viršgarsinių lėktuvų gamyba, tačiau jie yra skirti kitokiems tikslams nei keleivių gabenimas. JAV karinės oro pajėgos paskelbė, kad išbandė lėktuvą, kuris iš Niujorko į Londoną nuskris per valandą. Ultragarsinio orlaivio gamyba turėtų prasidėti 2023 metais. Šis išradimas yra dalis programos, kurios tikslas – sukurti ginklų sistemą, kuri per kelias valandas galėtų sunaikinti taikinius visoje Žemėje.

„Tai buvo labai sėkmingas ultragarsinių ginklų sistemų bandymas“, – po praeitą penktadienį atlikto testo sakė JAV karinių oro pajėgų vyriausiasis mokslininkas Mica Endsley’us.

Jis pabrėžė, kad ultragarsinis orlaivis įveikė daugiau kilometrų ir skrido didesniu greičiu nei kovo 5-ąją, kai vyko kitas išbandymas. Teigiama, kad šį kartą lėktuvas dangų skrodė apie šešias minutes ir įveikė apie 370 kilometrus. Tai – ilgiausias tokio ultragarsinio orlaivio skrydis.

Tačiau amerikiečių tikslai – daug ambicingesni. Siekiama, kad orlaivis skrietų daugiau nei 6,4 tūkst. kilometrų per valandą greičiu. Penktadienio bandymas suteikė vilties, kad projektą amerikiečiai baigs greičiau nei tikėjosi.  Anksčiau JAV karinių oro pajėgų tyrimų laboratorijos atstovas Kennethas Davidsonas sakė, kad mokslininkų tikslas – iki 2020 metų įsitikinti projekto perspektyvumu. Šią savaitę Pentagono mokslinių tyrimų centras DARPA paskelbė, kad ultragarsinis lėktuvas „Boeing X-51“ bus pradėtas gaminti 2023 metais.

Bendrovės „Boeing Phantom Works“ prezidentas Darrylas Davisas sakė, kad naujausias bandymas „įrodo, jog technologija jau subrendo iki tokio taško, kai atveriamos durys praktiniam taikymui.“

Išskirtinis orlaivis yra tik dalis ultragarsinių ginklų sistemos, kurią šiuo metu kuria JAV karinės oro pajėgos. Projekto esmė – sukurti tokius raketinius ginklus, kurie mažiau nei per valandą galėtų sunaikinti taikinius bet kurioje pasaulio vietoje.

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą