„Air Lituanica“ stabdo skrydžių veiklą: kas laukia 27 tūkstančius bilietų įsigijusių žmonių?

3-55422e08c82c8Oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ penktadienį pranešė, kad nuo šiandien, gegužės 22 d. vidurdienio, skrydžių nebevykdys.

Įmonė dėl finansinių sunkumų gali nepajėgti įvykdyti visų įsipareigojimų keleiviams, stabdo skrydžius visais savo maršrutais ir įgyvendina visas įmanomas priemones, kad keleivių, kurie yra įsigiję skrydžių bilietus, planai būtų sutrikdyti kuo mažiau, rašoma įmonės pranešime.

Gegužės 22-29 dienomis visi „Air Lituanica“ keleiviai būtų perkeliami į šios aviakompanijos skrydžius. Aštuonias dienas „Air Baltic“ skraidins keleivius visais „Air Lituanica“ maršrutais: į ir iš Amsterdamo, Briuselio, Prahos, Miuncheno, Berlyno, Paryžiaus, Bilundo, Prahos, Stokholmo ir Talino. Nuo gegužės 23 d. visi „Air Lituanica” skrydžiai yra atšaukti.

„Air Lituanica“ pateikė „Air Baltic“ ateinančių 8 dienų keleivių sąrašus – visiems jiems bus išrašomi nauji skrydžių bilietai su persėdimu Rygoje. Amsterdamo reisas gali būti vykdomas ir tiesioginiu reisu iš Vilniaus.

„Air Baltic“ arba „Air Lituanica“ klientų aptarnavimo centrai šiems keleiviams persiųs naujus skrydžio bilietus bilieto rezervacijoje nurodytais kontaktais. Jeigu keleiviams parinktos artimiausios skrydžių datos netiks, jie galės atsisakyti skristi ir paprašyti pinigų už bilietus grąžinimo. Visi skrydžių keitimai bus vykdomi be jokių papildomų išlaidų keleiviams.

Įmonė skelbia, kad su visais nukentėjusiais keleiviais bus atsiskaitoma taip, kaip numato Europos Bendrijos Reglamentas Nr. 261/2004 ir Monrealio Konvencija – neradus kito tinkamo maršruto, bus grąžinami visi sumokėti pinigai už bilietus. UAB „Start Vilnius“ yra įsipareigojęs užtikrinti atsiskaitymą su keleiviais.

Ateinančias kelias dienas „Air Lituanica“ dar tarsis su „Air Baltic“ ir ieškos finansinių galimybių, kad ir keleiviai, kurių skrydžiai buvo suplanuoti po gegužės 30 d., būtų perkelti į „Air Baltic“ skrydžius.

Keleiviai dėl neįvykusio skrydžio turi kreiptis į tą įstaigą – pardavėją, iš kurio bilietas buvo pirktas, t. y. kelionių agentūrą, bilietų platinimo sistemos administratorių ir pan. Keleiviai, kurie pirko bilietus „Air Lituanica“ interneto svetainėje, gali iškart užpildyti pinigų grąžinimo formą, esančią www.airlituanica.com, arba rašyti laišką el. paštu fly@airlituanica.com. Keleiviai, kurie pirkdami bilietus atsiskaitė kreditinėmis kortelėmis, turi pirkinių draudimą, todėl gali iškart kreiptis į banką dėl pinigų už bilietus grąžinimo.

„Air Lituanica“ bilietai buvo pardavinėjami aviacinės vasaros skrydžių tvarkaraščiui, t. y. iki paskutinio spalio sekmadienio. Pirminiu skaičiavimu yra nupirkta bilietų už 2,2 mln. Eur / 7,6 mln. Lt., buvo parduota virš 27 tūkst. skrydžių, t. y. bilietų į vieną pusę.

AIR LITUANICA veikla, pagrindiniai įvykiai:

2013 m. birželio 6 d. prasidėjo bilietų prekyba.

2013 m. birželio 21 d. Vilniaus oro uoste nusileido pirmasis bendrovės „Air Lituanica“ orlaivis „Embraer 170“.

2013 m. birželio 30 d. skrydžių pradžia. Įvyko pirmasis skrydis į Briuselį.

2013 m. liepos 8 d. „Air Lituanica“ pradėjo kasdienius skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą (2013 m. lapkričio 28 d. – skrydžiai nutrūko, 2014 m. rugpjūčio 31 d. – skrydžiai buvo atgaivinti).

2013 m. rugpjūčio 5 d. pirmasis skrydis į Berlyną.

2013 m. rugpjūčio 24 d. „Air Lituanica“ gavo antrąjį orlaivis – „Embraer 175“. Orlaivis atskrido iš Brazilijos, jis yra nuomojamas tiesiogiai iš gamintojo „Embraer“ dukterinės kompanijos „ECC Leasing“.

2013 m. rugsėjo 20 d. „Air Lituanica“ pradėjo tiesioginius skrydžius į Prahą.

2013 m. rugsėjo 24 d. prasidėjo skrydžiai penktuoju „Air Lituanica“ maršrutu į Miuncheną.

2013 m. lapkričio 28 d. nutrūko „Air Lituanica“ ir „Estonian Air“ komercinis bendradarbiavimas.

2013 m. gruodžio 5 d. „Air Lituanica“ pateikė ieškinį „Estonian Air“.

2014 m. lapkričio 16 d. „Air Lituanica“ laimėjo arbitražo teismą prieš „Estonian Air“. Estų kompanija Lietuvos bendrovei sumokėjo 3,3 mln. litų / 0,96 mln. eurų.

2014 m. sausio 3 d. „Air Lituanica“ suskaičiavo 50 000 –ąjį keleivį. 2014 m. vasario 14 d. pradėjo tiesioginius skrydžius į Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą.

2014 m. kovo 12 d. „Air Lituanica“ pradėjo skrydžius į Taliną. 2014 m. birželio 15 d. prasidėjo 3 naujos vasaros sezono kryptys – Bilundas, Geteborgas, Malmė (Bilundas tapo reguliaria kryptimi).

2014 m. birželio 30 d. pervežė 100 tūkst. keleivių. 2014 m. spalio 2 d. „Air Lituanica“ pradėjo bendradarbiavimą su „KLM Royal Dutch Airlines“ ir „Air France“ dėl jungiamųjų skrydžių.

2014 m. spalio 15 d. pervežė 150 tūkst. keleivių. 2014 m. gruodžio 31 d. suskaičiavo rezultatus: 2014 metais pervežė daugiau nei 132 tūkst. keleivių, per visą veiklos laikotarpį – daugiau nei 182 tūkst. Į 2014 m. vykusius „Air Lituanica” skrydžius buvo parduota daugiau nei 140 tūkst. bilietų. 2015 m. sausio 26 d. „Air Lituanica“ pradėjo skrydžius į Stokholmą.

2015 m. vasario 19 d. „Air Lituanica“ prisijungė prie Europos regioninių oro linijų asociacijos.

2015 m. vasario 20 d. suskaičiavo 200 tūkst. keleivių. 2015 m. vasario 20 d. išplėtė bilietų platinimo kanalus: prisijungė prie kompanijos „Travelport“ priklausančios „Galileo“ bilietų platinimo sistemos, per kurią pasaulyje parduodama apie 22 proc. aviakompanijų bilietų.

2015 m. balandžio 30 d. „Air Lituanica“ pradėjo tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Hamburgą 2015 m. gegužės 22 d. „Air Lituanica“ sustabdė skrydžius.

Rezultatas:

10 tiesioginių reguliarių maršrutų į Šarlio de Golio oro uostą Paryžiuje, Stokholmo centre įsikūrusį Broma oro uostą, ketvirtą didžiausią Europoje Amsterdamo Šipolio, taip pat Miuncheno, Berlyno, Prahos, Bilundo, Talino ir Briuselio oro uostus, bei naujausią Hamburgo oro uostą.

Pervežta beveik 260 tūkst. keleivių.

Šiuo metu skrydžiai buvo vykdomi „Embraer 175“ (nuosavas lėktuvas – „dry leased“), 76 vietų „Embraer 170“ (nuomojamas iš „Estonian Air“), ir 46 vietų „ATR42” (nuomojamas iš „DOT LT“) tipo orlaiviais.

Daugiau nei 60 proc. „Air Lituanica“ keleivių buvo užsieniečiai, o pusė visų keleivių skrido darbo tikslais.

Tarp tradicinių oro linijų bendrovių, skraidančių Vilniaus oro uoste, „Air Lituanica” užima 11-12 proc. rinkos dalį, o bendroje oro uosto rinkoje virš 5 proc., balandžio mėnesio rezultatas – 5,23 proc.

Šių metų vasaros sezono metu „Air Lituanica“ skrydžių skaičius padidėjo iki 59 reguliarių išvykimų iš Vilniaus oro uosto, tai buvo didžiausias skrydžių skaičius per savaitę, lyginant su bet kuria kita tradicinių skrydžių bendrove vykdančia skrydžius iš Vilniaus oro uosto.

Finansiniai rezultatai:

Per 2012- 2013 m. oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ patyrė apie 5,3 mln. Eur / 18,3 mln. Lt grynojo nuostolio, iš veiklos buvo uždirbta 6,76 mln. Eur/23,4 mln. Lt. veikla buvo pradėta vykdyti nuo 2013 m, birželio 30 d. Remiantis verslo planu pirmuosius kelis metus nuostolis buvo suplanuotas. Nuostolis susidarė dėl pradinių investicijų į naujo orlaivio tipo – „Embraer E-Jet“ – įvedimą į Lietuvos registrą, įgulų paruošimą, išlaidų pardavimo kanalų plėtojimui ir operacinės veiklos nuostolio, kuris taip pat buvo planuotas.

2014 m. bendrovės finansinė ataskaita dar nėra audituota ir patvirtinta, tačiau skaičiuojame, kad bendrovės pajamos iš veiklos, vykdytos 2014 metais sudarė apie 14,6 mln. Eur / 50,4 mln. Lt. Per 2014 m. „Air Lituanica“ patyrė 10,28 mln. Eur / 35,47 mln. Lt grynojo nuostolio. Sparti skrydžių plėtra ir įmonės veiklos atstatymas po bendradarbiavimo sutarties su „Estonian Air“ nutraukimo reikalavo daug investicijų, dėl kurių ir susidarė finansinis nuostolis.

2013 m. įstatinis kapitalas buvo 2,87 mln. Eur, 2014 m. buvo didinamas 5,69 mln. Eur, per 2015 m. pirmus 4 mėnesius įstatinis kapitalas padidintas 6,24 mln.

15min.lt nuotr./Investicijų sumos lentelė
15min logo

 

Komentarai

,
Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą