Bijote skristi lėktuvu? Ieškokite saugių oro linijų

pexels-com

Kas trečioje lėktuvo kėdėje sėdintis žmogus nenori ten būti, rodo statistika. Kitaip sakant, daugeliui keleivių skydis lėktuvu nėra maloni procedūra, bet vis dažniau šis transportas neišvengiamas. Siekdama sumažinti lėktuvų skrydžių riziką, Europos Komisja (EK) nuolat atnaujinanesaugių oro linijų sąrašą, kuriame skelbiamos draudžiamos arba ribotos veiklos Europos oro erdvėse oro linijos.

Sąrašas peržiūrimas dukart per metus. Naujausias, atnaujintas birželio 16-ąją, sąrašas skelbia, kad Europos Sąjungos erdvėje draudžiama veikti 216 oro linijų. Dažniausiai kompanijos „juodajame‟ sąraše atsiduria dėl prastos techninės apžiūros, pasenusių orlaivių ar įvykusių nelaimingų atsitikimų.

Tiesa, ne visoms oro linijoms, įtrauktoms į šį sąrašą, draudžiama dirbti ES apskritai. B priede minimos bendrovės, kurioms leidžiama naudotis tam tikrais, paprastai moderniausiais orlaiviais. Būtent tokiomis ribotomis sąlygomis Europoje leidžiama veikti Gabono oro linijoms „Afrijet‟ ir „Nouvelle Air Affaires‟, Šiaurės Korėjos valstybinėms oro linijoms „Air Koryo‟ (beje, ši bendrovė tarptautiniame „Skytrax‟ reitinge vadinama vienomis prasčiausių oro linijų). Apribojimai taikomi ir Komorų Sąjungos bedrovei „Air Service Comores‟, Angolos bendrovei „TAAG Angola Airlines‟, pagrindinėms Irano oro linijoms „Iran Air‟.

Svarbiausia atnaujinto sąrašo naujiena laikoma apribojimų sumažinimas pastarajai kompanijai. Prieš šešerius metus EK ją įtraukė į nesaugių bendrovių sąrašą, uždrausdama dirbti ES teritorijoje beveik visais turimais lėktuvais. Bet dabar „Iran Air‟ leidžiama skraidyti į visas ES nares. Šios oro linijos daugiausia dirba Artimųjų Rytų šalyse ir didžiuosiuose Europos miestuose, į Lietuvą neskraido.

Naujausiame sąraše nebėra Madagaskaro oro linijų „Air Madagascar‟, apribojimai nebetaikomi trims Indonezijos kompanijoms „Citilink‟, „Lion Air‟ ir „Batik Air‟, visoms Zambijos oro linijoms.

pexels-com-2

Nesaugių oro linijų sąrašą EK sudarė 2006 m. Į jį buvo įtraukta per 90 kompanijų, daugiausia registruotų Afrikos šalyse. Iki šiol į sąrašą patenka oro linijos, apie kurias Europos šalių civilinės aviacijos tarnybos praneša dėl netinkamos priežiūros ar kitų saugumo standartų neatitikimo.

2005 m. tūkstančių keliautojų žūtys per lėktuvų avarijas paskatino ES narių vyriausybes parengti vienodais kriterijais paremtą skrydžių saugos standartą. Aviacijos incidentus ir saugumo problemas skelbiančio tinklalapio Aviation Safety Network duomenimis, tąmet įvyko 35 lėktuvų avarijos, pareikalavusios aukų, per jas žuvo 1103 žmonės, palyginus su ankstesniais metais – beveik trigubai daugiau (tąmet žuvo 427 asmenys). Siekiant skrydžių saugumo, nuspręsta sukurti „juodąjį‟ oro linijų sąrašą, paremtą Europos oro uostuose pastebėtais oro linijų trūkumais.

Šis sąrašas laikomas gidu keliautojams visame pasaulyje, dokumentas reikšmingas ne tik Europoje, bet ir kituose žemynuose. Šalys, besivadovaujančios menkais skrydžių saugumo reikalavimais, siekia į jį nepatekti, o griežtus reikalavimus keliančios šalys juo naudojasi, rengdamos savo saugumo standartus.

Šaltinis: euroblogas.lt Autorius: 

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą