Eismas be ženklų: nesaugu yra saugu

makkinga

Dar maždaug prieš 10 metų Europoje pradėtas eksperimentas, skirtas įrodyti, kad ne kelio ženklai ir jų gausa lemia mažesnį avarijų skaičių – keliuose skirtingų šalių miestuose arba jų dalyse kelio ženklai visiškai pašalinti. Rezultato laukti ilgai neteko – jau po kurio laiko paaiškėjo, kad tose vietose eismo nelaimių skaičius sumažėjo ar net išnyko visai.

Avarijos dingo

Ties įvažiavimu į 1 000 gyventojų turintį Olandijos miestelį Makingą yra vienintelis ženklas – su užrašu “Verkeersbordvrij” (“Laisvas nuo kelio ženklų”). Iš miestelio pašalinti visi įmanomi kelio ženklai, nebeliko net linijų ant asfalto. Rezultatas – avarijų čia smarkiai sumažėjo.

Atlikti panašų eksperimentą, beje, remiamą Europos Sąjungos lėšomis, ryžosi dar 7 miestai skirtingose valstybėse. Viename jų – Hanoverio kaimynystėje esančioje Bomtėje (Vokietija) – irgi pašalinti visi šviesoforai bei kelio ženklai – netgi tie, kurie nurodė pirmenybę ar reikalavo sustoti.

Jau po keturių savaičių padaryta išvada – miestelyje, kurio gatvėmis naudojasi apie 13 tūkst. vairuotojų, neįvyko nė vienos avarijos – nei automobilių susidūrimų, nei incidentų su pėsčiaisiais! Anksčiau pagrindinėje sankryžoje būdavo skaičiuojama po 50 rimtesnių avarijų kasmet.

Maža to – kas mėnesį Bomtės merija ėmė taupyti po beveik 7 tūkst. eurų. Būtent tiek anksčiau kainuodavo susidėvėjusių ar tiesiog vandalų apgadintų kelio ženklų bei šviesoforų keitimas.

Dar anksčiau tokių pačių rezultatų sulaukta ir 47 tūkst. gyventojų turinčiame Olandijos mieste Drachtene. Čia irgi neliko kelio ženklų, o iš 18-os šviesoforais reguliuojamų sankryžų paliktos dvi – kitos paverstos žiedais. Avarijų skaičius krito drastiškai.

Analogiškas pavyzdys – ir milijoniniame Londone. Prestižiniame Kensingtono rajone esančioje Hai gatvėje piko metu per valandą pravažiuoja apie 2 500 automobilių, iš vietos metro stoties išeina per 3 000 žmonių, tačiau šio rajono valdžia nepabijojo pašalinti ir beveik visų (95 proc.) kelio ženklų, ir šviesoforų, ir pėsčiuosius nuo gatvės saugojusių atitvarų.

Nuo tada pėstieji gatvę galėjo pereiti kur tik panorėję. Rezultatas? 60 proc. sumažėjusių ir rimtų, ir smulkių avarijų.

Taip pat – ir kituose miestuose, kurie ryžosi panašiems sprendimams. Kristijanfyldo mieste Danijoje iš pagrindinių sankryžų pašalinus kelio ženklus ir šviesoforus mirtinų avarijų, čia fiksuotų bent po 3 per metus, nebeliko. Viltšyre (Anglijoje) antraeilės reikšmės gatvėse pašalinus skiriamąją juostą eismo incidentų sumažėjo 35 proc.

ve.lt


Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą



 

Apklausa

Ar dirbate šeštadieniais?

Loading ... Loading ...