Europos automobilių rinka: iki 2035-ųjų m. žadamas visiškas elektros pajungimas

Olandų bankas „ING“ tikisi, kad elektrinio vairavimo paklausa Europoje išaugs, mat kliūtys pereiti prie elektrinių automobilių vis labiau mažinamos. Iki 2035-ųjų metų Europoje bus parduodamos tik elektrinės mašinos, praneša bankas.

Bankas atliko tyrimą, kad  būtų išsiaiškintos pagrindinės priežastys kodėl vartotojai vis dar nepakeičia savo degalais varomų automobilių į elektrinius. Pagrindinės yra šios: 40 proc. apklaustųjų teigė, kad šios yra per brangios, 28 proc. teigė, jog su pilnai įkrauta baterija negali nuvažiuoti pakankamai toli ir 20 proc., kad jų aplinkoje nėra pakankamai įkrovimo taškų.

Tačiau šios problemos po truputį mažinamos. Naujosios baterijos geba žymiai ilgiau neišsikrauti. Nyderlanduose ir likusioje Europoje atidaroma vis daugiau įkrovimo stočių ir stulpų. „ING Economic Bureau“ tikisi, kad 2024-aisiais metais Vokietijoje (didžiausią automobilių rinką turinčioje šalyje) vairuoti elektra varomas mašinos kainuos lygiai tiek pat kiek ir varomas degalais.

Pasak „ING“, didžiausia kliūtis įsigalėti elektra varomų automobilių vairavimui Europoje vyraujanti automobilių industrija. Stambiausi Europos automobilių gamintojai, tokie kaip “BMW”, “Mercedes” ir “Volkswagen”, yra pastatyti ant automobilių turinčių sudėtingus variklius. Dėl to šiems automobilių gamintojų gigantams kyla grėsmė išnykti, kai įsivyraus elektros varikliai. Elektra varomo automobilio vairavimas taip pat sumažina konkurencingumą. Tai reiškia, kad automobilių gamintojai uždirbs mažiau.

Dar vienas rizikingas momentas elektrinių automobilių vairavime – mašinų baterijos užima svarbią poziciją. Azijos rinka šiuo klausimu – lyderiaujanti. Kinija šiuo metu pagamina maždaug pusę visų Li-on tipo baterijų, o Japonija ir Pietų Korėja kartu sudėjus beveik trečdalį. Maždaug 10 proc. visų baterijų pagaminama Šiaurės Amerikoje, o Europa užima tik 3 proc. šios rinkos.

Nepaisant to, „ING“ tikisi, kad Europos automobilių gamintojai netrukus pereis prie šio tipo automobilių. „Volvo“ (Švedija) jau pranešė, kad nuo 2019-ųjų metų visi nauji automobiliai bus kuriami su elektros varikliu. Europos Komisija imasi politikos, kuria siekiama, kad automobilių gamintojai sumažintų išmetamųjų teršalų kiekį naujuose automobilių modeliuose.

 

 

Justina Tumaitė | OlandijosLietuviai.lt


Komentarai

, ,
Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą