Nuskendusį An-2 skenuosiantys olandai atskleidė operacijos detales: į dugną nirs 6,5 tonos robotas

b1369e78-9c7d-495c-9e6d-cc86f9b258e3

Iš Nyderlandų karalystės atvykusi ekspertų komanda pradėjo parengiamuosius nuskendusio „An-2“ lėktuvo skenavimo darbus. Specialistai į Lietuvą atsigabens tik būtiniausią įrangą. Jos plukdymui į jūrą bus pasitelktas Klaipėdos universiteto mokslinis laivas „Mintis“. Laivas-laboratorija į atvirą jūrą su 6,5 tonos įrangos turėtų išplaukti ateinantį savaitgalį.

Nuskendusio lėktuvo apžiūrai besiruošiantys Nyderlandų bendrovės „Mammoet“ atstovai sutiko atskleisti kai kurias nuskendusio laivo apžiūros ir galimos jo iškėlimo operacijos detales. Kad operacija būtų sėkminga, pirmiausiai olandams teko pasirinkti tinkamiausią laivą kelionei į atvirą jūrą.

„Me su kolegomis apžiūrėjome visą kariuomenės laivyną, bet priimtiniausias variantas buvo laivas „Mintis“. Norint tokiai operacijai panaudoti karinius laivus, juos tektų kiek modifikuoti. Jų deniai yra platūs, tačiau ne vientisi. O „Minties“ denis yra labiausia pritaikomas bendrovės įrangai“, – apie laivo pasirinkimą pasakojo „Mammoet Salvage“ atstovybės Lietuvoje vadovas Edvinas Ivanauskas.

 

Olandų bendrovės laivo į Lietuvą sutarta kol kas nesiųsti. Taip bandoma sumažinti nuskendusio lėktuvo apžiūros kaštus. Tačiau povandeninių tyrimų ekspertai neatmeta galimybės, kad operacijos eigoje mokslinio laivo „Mintis“ pajėgumų gali ir neužtekti.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=I89ek7b41ks]

„Mes apžiūrėjime tokio lėktuvo modelį gyvai ir manome, kad keliant nuskendusį lėktuvą jau laivo „Mintis“ greičiausiai nebepakaktų. Lėktuvo sparnų ilgis yra 18 m. Tad tektų ieškoti kitokių techninių sprendimų”, – atviravo E.Ivanauskas.

Teks lėktuvą kelti iš jūros dugno ar ne, ir kaip tai galima padaryti, olandams pasufleruos 6,5 tonos robotas. Jame sumontuotos kelios vaizdo kameros. Iš jomis nufilmuotų vaizdų bus sumodeliuotas 3D vaizdas.

Milžiniška įranga pakeliui į Lietuvą. Dalis jos gabenama lėktuvu, dalis – sausuma.

„Įranga yra sutalpinta į konteinerius. Ji bus sutvirtinta ant laivo denio. Tuomet robotas bus nuleistas žemyn, nuskenuota lėktuvo techninė būklė. Bus identifikuota, ar lėktuve nėra atsiradusių papildomų skylių“, – apie operaciją pasakojo „Mammoet Salvage“ komercijos direktorius Bartas Lorinjnenas.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Wkx9NrmJJ7w]

Nuskendusio lėktuvo skenavimo operacija gali užtrukti dieną ar dvi. Joje dalyvaus 5 povandenių tyrimų ekspertai. Jų darbas bus finansuotas iš Vyriausybės rezervo fondo. Neatmetama galimybė, kad An-2 katastrofos padarinių likvidavimo išlaidos gali būti išsireikalautos  iš nuskendusio orlaivio savininkės – bendrovės „Klaipėdos avialinijos“.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas An-2 su dviem lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Baltijos jūros dugne lėktuvas rastas po trijų parų. Atlikus nuskendusio laivo apžiūrą povandeniniu robotu nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

15min logo

 

 

,
Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą