Nyderlandų šviesų, technologijų ir linksmybių miestas Eindhovenas

Nors gali pasirodyti keistas derinys – mokslo, technologijų laimėjimai ir linksmybės iki paryčių, bet Eindhovene tai puikiai suderinta. Savaitgalio kelionei rekomenduojame šį Nyderlandų miestą – pamatyti keletą unikalių objektų ir išbandyti linksmus miesto barus.

Eindhoveno modernusis simbolis De Blob

Neabejojame, kad keliauti mėgstantys lietuviai Eindhoveną jau yra atradę – į šį miestą, esantį pietinėje Nyderlandų dalyje, iš Vilniaus skraidina Wizzair. Mes Eindhoveną savaitgalio išvykai išsirinkome todėl, kad šis miestas buvo kaip tik pusiaukelėje tarp mūsų ir draugų gyvenamosios vietos. Jie važiavo iš Pietų Vokietijos, mes iš Londono. Abiems automobiliams reikėjo įveikti apie 500 km, kad susitiktume viename taške.

Tas taškas, kurį pasirinkome kaip susitikimo vietą, buvo DAF automobilių muziejus. Atvažiavom ankstų šeštadienio rytą, kai miestas buvo dar apsnūdęs. Rudeniškos miesto gatvės buvo tuščios, veikė viena kita parduotuvė, darbininkai surinkinėjo laikiną sceną, turbūt iš vakarykčio renginio.

Tačiau jau tada įtarėm, kad šis miestas vakare atgyja. Praėjom ilgą gatvę, kur vienas šalia kito išsirikiavę barai ir klubai. Tuo metu, aišku, viskas buvo uždaryta, bet buvo nesunku įsivaizduoti, kuo ši gatvė taps nusileidus saulei.

Ramus rudenio rytas Eindhovene

Tušti barai ryte, bet vakare ši gatvė pasikeis kardinaliai

Bet iki saulėlydžio dar nemažai laiko, tai galime ir šiek tiek miesto apžiūrėti. Pirmiausia apsižvalgėm DAF muziejuje (DAF Museum). Automobilių muziejai mums jau tampa kone tradicija, jei koks nors yra netoli, stengiamės aplankyti (buvome Mercedes muziejuje Štutgarte,Volvo muziejuje Geteborge, labai norėjosi į BMW Miunchene, bet antrąją Kalėdų dieną neveikė).

DAF muziejuje buvo įdomu – stebėtinai didelė kolekcija tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių, kuriais DAF ženklas garsus iki šiol. Iš kelių lengvųjų automobilių modelių prisijuokėm iki soties, du buvo su pintom sėdynėm ir pinta panele, toks vasariškas variantas.  Muziejuje stovi keli karinės technikos egzemplioriai, galima apžiūrėti daug automobilių variklių.

DAF muziejus yra tokia vieta, kur galima smagiai praleisti valandėlę ar dvi, sužinoti ne tik apie techniką, bet ir apie miesto bei Nyderlandų istoriją. Daugiau informacijos apie DAF muziejų čia>>(olandų k.).

DAF muziejaus egzempliorius, mums priminęs Sidą iš Ledynmečio

Apžiūrinėjant Eidhoveną, greit pastebėjome, kad čia nemažai modernių ir futuristinio stiliaus pastatų. Pirmieji, patraukę mūsų dėmesį – šiuolaikinio meno muziejaus Van Abbemuseumpastatai. Tai pilkos spalvos nevienodai pakrypę stačiakampiai ir kitokios figūros,  ir priekyje jų stovi maža rožinė būdelė. Informacijos apie Van Abbemuseum rasite čia>>.

Tačiau mums įdomesnė instaliacija pasirodė miesto greitkelio pakraštyje, netoli centrinės stoties esanti kėglių ir kamuolio kopija. Šią instaliaciją rasite John F. Kennedylaan ir Fellenoord gatvių sankirtoje. Flying Pins pavadintas kūrinys yra menininkų  Claes Oldenburg ir Coosje van Bruggenone sumanymas, kurį įgyvendino amerikiečių plastiko apdirbimo įmonė Kreysler & Associates 1998 metais.

Flying Pins – milžiniški kėgliai ir kamuolys

Visame pasaulyje žinomas prekės ženklas, kilęs iš Eindhoveno, yra ne tik DAF. Eindhovene  1891 m. buvo įkurta elektrotechnikos įmonė Philips. Šiuo metu šios, vienos didžiausių elektronikos bendrovių pasaulyje, būstinė yra Amsterdame. Tačiau iki šiol Eindhovene ši įmonė labai svarbi irPhilips vardą galima pamatyti ne ant vieno pastato.

Eidhovene yra Philips muziejus, Philips šviesos bokštas (Light Tower), kuriame anksčiau veikė lempučių fabrikas, Philips stadionas. Įmonė remia mokslinius tyrimus Eindhoveno moderniųjų technologijų centre High Tech Campus. Philips įmonė pastatė Evoluon – žymų Eindhoveno pastatą, kuris turėjo būti mokslo muziejus. Šiuo metu šiame skraidančios lėkštės formos pastate veikia modernus konferencijų centras. Šis pastatas labai gražiai atrodo vakare, apšviestas šviesomis.

Tačiau šiuo metu žymiausias moderniojo Eindhoveno simbolis yra italų architekto Massimiliano Fukso kūrinys. Stiklo ir plieno pastatas, pavadintas De Blob, yra įėjimas į De Admirant prekybos centrą. 25 metrų aukščio De Blob yra penkių aukštų, tai prestižinė vieta parduotuvėms.

Eindhoveno pažiba – modernusis De Blob

Centrinėje senamiesčio aikštėje 18 Septemberplein yra dar du mažesni pastatai, atkartojantys De Blob stilių ir linijas – tai tam pačiam pastatų ansambliui priklausantys įėjimai į požeminę dviračių aikštelę, kurioje telpa 1700 dviračių. Daugiau įspūdingų architekto Fukso darbų visame pasaulyje galite pamatyti čia: www.fuksas.com/en.

Visai šalia šios aikštės, kurioje stovi De Blob, yra kita, ne mažiau žymi Eindhoveno aikštė – Turgaus aikštė (De Markt). Šią aikštę iš visų pusių supa jaukūs restoranai, kavinės ir barai, tai panorus užkąsti ar išgerti kavos, verta pasidairyti čia.

De Markt – aikštė su restoranais ir barais

Vos praėjus Markt aikštę, yra Catharina aikštė (Catharinaplein) su įspūdinga dviejų bokštų bažnyčia Sint-Catharinakerk. Ši aikštė yra gatvės, kurios pavadinimą verta prisiminti, vykstant į Eindhoveną, pradžia. Šioje gatvėje, pavadintoje Stratumseind, mes jau lankėmės ryte, bet ši siaura ir ilga gatvė yra ta vieta, kur verta atvykti vakare.

Šioje vietoje ryte buvo visiškai tuščia, o vakare – pilna linksmintis nusiteikusio jaunimo. Eindhovenas yra gana populiari kryptis mergvakariams ir bernvakariams – vien mes per tą vakarą matėme tris. Ir tai buvo paprastas rudens vakaras, o kas dedasi vasarą, kai pats vestuvių bumas?

Šioje gatvėje barų ir naktinių klubų, daugybė, tad išsirinkti galima pagal kiekvieno skonį ir norus. O jei vienas nepatiko – aplinkui yra daug kitų pasirinkimų.

Eindhovenas pavakaryje

Dar vienas įdomus faktas apie Eindhoveną: miestas vadinamas originaliuoju „šviesų miestu“ (City of Lights arba Lichtstad). Tačiau šiuo vardu Eindhovenui reikia dalintis su Paryžiumi, kuris taip pat tituluojamas Le Ville Lumière. Sakoma, kad Eindhovenas šį vardą užsidirbo žymiai anksčiau nei Paryžius, ir visai ne dėl Philips lempučių fabriko. Eindhovenas šviesų miestu tapo dėl degtukų industrijos. 1870 metais atidarytame Luciferfabriek – Eindhoveno degtukų fabrike, imti gaminti degtukai, iki šiol vadinami luciferiais.

Eindhovene kasmet vyksta du festivaliai, siejami su šviesomis. Vienas jų yra Šviesų kelias (Lichtjesroute) – kasmet porą savaičių nuo rugsėjo 18 d. 22 km kelias mieste ir aplinkui apšviečiamas šimtais tūkstančių lempučių. Šis festivalis turi istorinę prasmę – 1944 metų rugsėjo 18 d. miestas buvo išlaisvintas. Sugrįžtantys Aljanso kareiviai buvo sutikti Eidhoveno gyventojų namuose įžiebiant šviesas. Po metų miestiečiai degė žvakes ir lemputes paminėti Antrojo pasaulinio karo pabaigą, o nuo 1984 m. Šviesų kelias yra kasmetinis renginys. Daugiau informacijos čia>>.

Kitas dėmesiop vertas renginys – šviesų architektūroje ir mene festivalis GLOW. Lapkričio mėnesį vyksiančio festivalio metu, miesto pastatai ir objektai apšviečiami neįprasčiausiomis šviesų ir lazerių projekcijomis, vyksta konferencijos ir kiti projektai. Informacija apie renginį:www.gloweindhoven.nl.

Buvauten-logo-v

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą