Savaeigiams automobiliams Amsterdamas nepasirengęs

capture-10-821x575

Remiantis „Boston Consulting Group“ atliktu tyrimu, Olandijos sostinei prieš į gatves išleidžiant savaeigius automobilius prireiks kapitaliai pasikeisti. Toks, koks miestas yra dabar, negalės aptarnauti padidėjusio transporto srauto, kurį sukurtų savaeigiai automobiliai.

Savaeigiai automobiliai – nauja ir sparčiai populiarėjanti technologija, o pirmieji tokie automobiliai – taksi bei autobusai – manoma, miestuose riedės jau ateinančiais dešimtmečiais. Siekiama, kad naujoji technologija eiliniams žmonėms taptų prieinama ir įperkama iki 2035 metų.

Tačiau tam, kad Amsterdamas būtų pajėgus susitvarkyti su tokia transporto forma, reikalinga didelė intervencija. Jeigu niekas nesikeis, miestą užkimš automobiliai – tai blogiausia, kas gali nutikti. Gyventojų skaičius sostinėje auga labai greitai, o tai taip pat prisidės prie augančio transporto srauto keliuose.

Amsterdamas turės pritaikyti esančią infrastruktūrą – kelius, automobilių stovėjimo aikšteles, kelių ženklus ir šviesoforus. Savaeigiams automobiliams reikės ir daugiau vietos; tokiam automobiliui priartėjus prie kitų eismo dalyvių, jis automatiškai sustoja, kad išvengtų susidūrimo.

Dėl to nerimaujama, kad dviratininkai ir pėstieji naudosis tokia savaeigių automobilių savybe ir nelaukę, kol šios pravažiuos, bandys kirsti kelią. Tai taip pat reikia gerai apsvarstyti. Reiktų pagalvoti apie specialius, tokiems automobiliams skirtus kelius, gerai būtų įrengti papildomus šviesoforus bei atskirus, dviratininkams skirtus kelius.

Apibendrinant reikia pasakyti, kad prieš išleidžiant savaeigius automobilius į tokį didelį miestą kaip Amsterdamas, reikia dar daug ką padaryti. Tyrimu nebuvo stengiamasi nustatyti, kiek tokie pokyčiai gali kainuoti, bet pigu nebus tikrai.

„Daug kainuos visą vidinį Amsterdamo miestą sustyguoti taip, kad savaeigis transportas galėtų patekti visur. Be to keliuose nėra tiek vietos, kad galėtumėme naujai transporto kategorijai skirti atskirą kelio sekciją.“ – kalbėjo miesto tarybos narys atsakingas už eismą Peter Litjens. Visigi jis nemano, kad tokie automobiliai negali važinėti mieste: Tyrimas tiesiog parodė, kad savaeigiai automobiliai pakeis daug ką. Dabar reikia priimti teisingus sprendimus, kad už klaidas nereiktų mokėti du kartus.“

Aplinkosaugos ir infrastruktūros ministrė Melanie Schultz van Haegen giria miesto valdžią už taip anksti atliktus tyrimus. Ministrė yra savaeigių automobilių šalininkė ir nori kuo greičiau prastumti naująsias Europos sąjungos savaeigių automobilių taisykles, kad bandymai turėtų realios naudos.

„Tai sudėtinga ir į daug klausimų dar neturime atsakymų. Būtent todėl reikia atlikti testus ir įgauti patirties, kad būtų galima tinkamai pasiruošti.“ – kalbėjo ministrė.

OlandijosLietuviai.lt


Komentarai

, ,
Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą