Antradienį Vokietijos Aukščiausiasis teismas priėmė sprendimą dėl dyzelinu varomų automobilių eismo apribojimų didžiuosiuose šalies miestuose.
„Reuters“ praneša, kad šis teismo sprendimas leido taikyti apribojimus dyzelinių automobilių eismui – Vokietijoje jis paveiks daugiau kaip 12 mln. šiais degalais varomų automobilių naudotojų. Po šio sprendimo automobilių gamintojai bus priversti imtis brangiai kainuojančių savo automobilių modifikacijų.
„Šis sprendimas – tikras perversmas, kurio pasekėjų tikimės sulaukti ir kitose Europos šalyse“, – „Reuters“ cituoja Arndtą Ellinghorstą, „Evercore ISI“ analitiką.
Kol kitos šalys taip pat svarsto galimybes riboti dyzelinių automobilių eismą, Vokietijos draudimas vertinamas kaip rimtas smūgis automobilių pramonei bei prieš draudimus nusistačiusiai Angelos Merkel vyriausybei.
Šis teismo sprendimas buvo priimtas po to, kai atskirų Vokietijos žemių administracijos apskundė vietinių Štutgarto ir Diuseldorfo teismų sprendimus Vokietijos aplinkosaugos grupės DUH inicijuotose bylose dėl prastos oro kokybės.
Nenorėdama supykdyti milijonų vairuotojų ir sutrikdyti viešojo transporto sistemos, Merkel vyriausybė, ne sykį kritikuota dėl artimų ryšių su automobilių pramone, lobistų pagalba siekė panaikinti tokį draudimą.
Teismas atmetė Štutgarto ir Diuseldorfo vietos valdžios apeliacijas ir įpareigojo pakoreguoti jų taršos mažinimo planus, nurodydamas, kad draudimai miestuose gali būti įgyvendinti ir be nacionalinių taisyklių.
https://www.facebook.com/vokietijoslietuviai/ – Aktualios naujienos Vokietijos Lietuviams. Sekites mus !
Automobilių gamintojai turi vilčių išvengti visuotinio draudimo, tobulindami variklių išmetamųjų dujų kontrolės sistemas. Tačiau tai įmanoma tik „Euro 5“ ir „Euro 6“ taršos standartus atitinkančiuose automobiliuose, o vieno automobilio įrangos atnaujinimas galėtų kainuoti ne mažiau kaip 1.500 Eur.
Šaltinis: vz.lt