Pasaulio lietuviai kviečiami naudotis lituanistiniam švietimui skirta mokymosi medžiaga

46759_7aac1f71fb1400b0f1b9ad006961afe4

Projekto „Lituanistinis modelis“ organizatoriai kviečia pasaulio lietuvius naudotis didelio susidomėjimo sulaukusiu nauju virtualiu įrankiu, skirtu lituanistiniam švietimui. Šis įrankis ne tik turėtų palengvinti pedagogų darbą, bet ir yra naudingas užsienyje gyvenančioms šeimoms – jos gali naudotis tinklalapyje pateikta mokymosi medžiaga.

Tikimasi, kad projektas padės siekiant kokybiško užsienyje gyvenančių lietuvių vaikų ugdymo ir geresnės užsieniečių vaikų integracijos į Lietuvos švietimo sistemą. Projekto vadovės dr. Odetos Norkutės teigimu, Lietuvoje ilgai nebuvo tokios veiksmingos metodinės paramos sistemos, skirtos užsienio lietuvių ir į Lietuvą grįžusių vaikų švietimui. „Šiame projekte net 18 ekspertų dirbo, siekdami sukurti tokį modelį, kuris ne tik užtikrintų lituanistinio ugdymo kokybę, bet ir atitiktų pažangias mokymo formas bei šiuolaikinius lūkesčius“, – paaiškino tyrėja.

Projekto rengėjai vyko į Jungtinę Karalystę, Airiją, Norvegiją ir Vokietiją, ten susitiko su Lietuvos pedagogais ir užsienio lituanistinėse mokyklose dirbančiais mokytojais. Šių vizitų metu buvo išryškintos esminės probleminės lituanistinių mokyklų veiklos sritys ir didžiausi poreikiai. Ištyrus ekspertų surinktus duomenis, projekto organizatoriai parengė švietimo modelį, jis viešai prieinamas internete: www.lugis.vdu.lt. Šiame tinklalapyje pateikiama mokymo medžiaga apima 3 sritis – lietuvių kalbos mokymą, krašto pažinimą ir pedagoginius bei psichologinius aspektus. Medžiaga taip pat yra padalyta į tris dalis pagal mokytojų grupes: ji skirta pedagogams, dirbantiems su užsieniečių ir iš užsienio grįžusiais vaikais, taip pat užsienio lituanistinių mokyklų mokytojams. Projekto organizatoriai taip pat rengia kvalifikacinius seminarus, per juos supažindina projekte dalyvaujančius mokytojus su praktiniais mokymo metodais. Numatoma, kad seminarai gali būti nuotoliniu būdu transliuojami, įrašomi ir dedami į sistemą LUGIS.

Projektą parengę mokslininkai teigia, kad projektas lygiai taip pat yra naudingas ir lietuvių šeimoms. Jos gali naudotis tinklalapyje pateiktais skaitiniais, užduotimis ir kitomis mokymosi priemonėmis. LUGIS modelio pranašumas – galimybė veiksmingai mokytis grupėse (klasėse, mokyklose, draugų grupėse ir t. t.). Sistema suteikia galimybių grupės nariams mokantis susirašinėti realiuoju laiku, keistis bylomis, pavyzdžiui, pamokų konspektais, ar kita papildoma medžiaga. Mokytojai gali skirti užduočių besimokantiesiems, o pastarieji gali jas spręsti ir konfidencialiai pateikti mokytojams. Projekto mokslininkai pabrėžia galimybę įvairiems naudotojams bendrauti virtualioje aplinkoje, susirasti kolegų ir specialistų iš kitų pasaulio šalių, turinčių panašios patirties ar interesų, ir gauti konsultacijų.

Tinklalapyje gali skelbtis užsienyje dirbantys lituanistiniai centrai ir mokyklėlės. Šiuo metu projekto duomenų bazėje yra sukaupta informacijos apie įvairias lituanistinio švietimo įstaigas, mokytojus iš įvairių pasaulio šalių, ne vien tuos, kurie prisidėjo prie projekto veiklų.

Projekto tinklalapis www.lugis.vdu.lt. Projekto vykdytojas Vytauto Didžiojo universitetas. Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Partneriai: Vilniaus lietuvių namai, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazija, Lietuvių kalbos institutas, Šiaulių Didždvario gimnazija, „Global Lithuanian Leaders“.

 

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą