Girtas vokietis taranavo tanklaivį

Vakar Smiltynės jachtų klube sutiktas „Marianne“ kapitonas Markas V. dėl įvykusio incidento nė kiek nesikrimto ir patraukė apžiūrėti Kuršių nerijos grožybių. Eimanto Chachlovo nuotr.

Vakar Smiltynės jachtų klube sutiktas „Marianne“ kapitonas Markas V. dėl įvykusio incidento nė kiek nesikrimto ir patraukė apžiūrėti Kuršių nerijos grožybių. Eimanto Chachlovo nuotr.

 

Savaitgalį Būtingės naftos terminale įvykęs incidentas akivaizdžiai įrodė, kad visos mūsų šalies tarnybų kalbos apie strateginių objektų saugumą yra iš piršto laužtos. Niekas nesutrukdė girtam Vokietijos buriuotojui savo jachta taranuoti prie atviroje Baltijos jūroje įrengto terminalo plūduro prišvartuotą didžiulį tanklaivį.

Incidentas atviroje jūroje įvyko šeštadienio naktį. 2.28 val. Vokietijoje registruota jachta „Marianne“ atsitrenkė į prie Būtingės naftos terminalo jūros plūduro (apie 7,5 kilometro nuo kranto) prišvartuotą su Bahamų vėliava plaukiojantį tanklaivį „Matterhorn Spirit“.

Pasak Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vyresniojo specialisto Leonardo Vilimo, jachta plaukė tik vienas žmogus, Vokietijos pilietis. Per susidūrimą beveik jokių apgadinimų nepatyrė nei tanklaivis, nei už jį gerokai mažesnė jachta. Nenukentėjo ir 45 metų buriuotojas Markas V.

„Laivai susidūrė bortais ir jachta tarsi praslydo tanklaivio šonu“, – „Vakaro žinioms“ sakė jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimams vadovaujantis L.Vilimas.

Avarijos priežastis labai elementari – „Marianne“ kapitonas buvo neblaivus. Nors policininkai jam nustatė vidutinį girtumo laipsnį (į alkotesterį įpūtė 1,46 promilės), galima neabejoti, kad incidento metu jis buvo girtesnis. Buriuotojo blaivumas patikrintas tik jam parplaukus į Klaipėdos jūrų uostą, apie 8.30 val.

Pirminiais duomenimis, tuo metu, kai abu laivai susidūrė, girtas jachtos kapitonas saldžiai miegojo, o ji plaukė įjungus autopilotą. Todėl su buriuotoju nepavyko užmegzti radijo ryšio ir perspėti apie pavojų. Po susidūrimo Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro stebima jachta toliau plaukė Klaipėdos link ir pasieniečiai ant kojų pakelti, kai kilo labai realus pavojus, kad ji nemažindama greičio ir nepakeitusi kurso nepataikys į uosto vartus ir atsidurs Smiltynės paplūdimyje.

Apie 7 val. ryto Marką V. pažadino ir į uostą saugiai jachtą palydėjo iš Kopgalio užkardos greitaeigiu kateriu „Boomeranger“ atskubėję VSAT Pakrančių apsaugos rinktinės pasieniečiai.

„Krante su Vokietijos piliečiu sunkiai pavyko susikalbėti, nes jis buvo labai „pavargęs“, – patikino L.Vilimas.

Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus Robertino Tarasevičiaus teigimu, gavus policininkų buriuotojui surašytą administracinių teisės pažeidimų protokolą, jam bus skirta bauda, kurios dydis siekia nuo 144 iki beveik 300 eurų.

Šiuo incidentu „Marianne“ kapitono nuotykiai Lietuvoje nesibaigė. Pasieniečiai jo jachtą palydėjo iki uostamiesčio centre esančio Pilies jachtų uostelio. Pinigų neva neturintis ir už stovėjimą negalintis susimokėti vokietis iš jo šeštadienį po pietų paspruko. Tačiau nuplaukė netoli. Vakar „Marianne“ stovėjo prišvartuota neseniai po rekonstrukcijos vėl veikiančiame Smiltynės jachtų uoste. Už poros dienų viešnagę Markas V. šiam jachtų klubui sumokėjo. Jo vadovus užsienietis tikino norintis aplankyti Neringą.

Vakar dieną prišvartuotoje jachtoje sutiktas Markas V. kalbėti apie kelionės metu patirtus įspūdžius atsisakė. Tačiau buvo nusiteikęs puikiai ir prieš palikdamas jachtą su kuprine ant pečių net padeklamavo eilėraštį.

Teigiama, kad pasieniečių ir kariškių radarai, taip pat ir Būtingės naftos terminalo apsauga šeštadienio naktį nedidelės jachtos „Marianne“ nepastebėjo dėl blogų oro sąlygų ir didelių Baltijos jūros bangų.

„Jachta yra vos 8 metrų ilgio. Tuo metu buvo didelis debesuotumas, banguotumas ir lijo. Tad stebėjimo sistema jos ir nepamatė“, – konstatavo Kopgalio užkardos vado pavaduotojas Arūnas Bentas.

Kol Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius vykdo incidento tyrimą, jachta „Marianne“ nėra sulaikyta ir bet kada gali išplaukti iš Klaipėdos uosto, nes nepažeidė jokių pasienio taisyklių. Tanklaivio kapitonas jokių pretenzijų nepareiškė. Kariškiai, pasieniečiai ir Būtingės naftos terminalo apsauga žada aiškintis, kaip jachtai pavyko nepastebėtai taranuoti ypač atidžiai saugomame terminale prišvartuotą tanklaivį, kodėl jo nepridengė ir neapsaugojo tam skirti vilkikai.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios”

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą