Lapkričio pabaigoje vykęs „Wangan Warriors Enf Of The Year Meet“ buvo vienas didžiausių japoniškų automobilių kultūros renginių Beneliukso šalyse. Jis šiemet sutraukė daugiau nei žemus „Honda Civic“ su spalvotais ratlankiais ir „Subaru“ su STI „suoliukais“. Tiesą pasakius, automobilių ir požiūrių į juos įvairovė buvo stebinanti.
Bet apie viską iš pradžių. Važiavome į renginį tarp daugybės „Subaru“, „Supra“ ir kitokio japoniško metalo. Džiaugiuosi, kad pakeliui buvo keli tuneliai, nes garsas juose buvo nuostabus.
Kadangi Olandijoje galima registruoti automobilius su vairu dešinėje, buvo daug egzempliorių, kurie Lietuvos keliuose sutinkami labai retai arba visai nesutinkami.
Pavyzdžiui, „Mazda RX-7“ FD yra nesenstančio dizaino pavyzdys. Rotorinio variklio garsas yra didelis pliusas.
Aišku, savininkų skoniai skirtingi ir jie pasirenka eiti skirtingais keliais modifikuodami automobilius.
Taip pat buvo nemažai klasikinių sportinių „Toyota“ modelių, kurie mažiau ar daugiau išvengė jas modifikuojančių ir kartais išdarkančių entuziastų rankų.
Tikimybė sutikti visiškai gamyklinę „Toyota Corolla AE86“ šiais laikais prilygsta tikimybei sutikti treningais vilkintį profesorių.
Ši 1973-ųjų „Toyota Celica GT“ buvo pirmasis šio vyro automobilis ir yra viena iš dviejų šiuo metu važiuojančių „Celica GT“ šalyje. Kita stovi muziejuje, o ši yra naudojama savaitgalio pasivažinėjimams vingiuotais keliais.
O kas nutiko jūsų pirmajam automobiliui?
Kitas atsidavimo automobiliui pavyzdys yra šio žmogaus „Impreza WRC“ projektas. Nors viduje tai maždaug standartinė STI, išoriškai tai yra ralio bolidas.
Aukščiau esanti STI nėra vienintelis pavyzdys, kai visas dėmesys skiriamas automobilio išorei. Vokietijoje galiojantys įvairūs apribojimai automobilių modifikacijoms yra pagrindinis stabdis šios GT86 savininkui padaryti taip, kad tai, kas yra po kapotu, atitiktų išorę.
Kitoje skalės pusėje yra įdomus mažas automobiliukas, skirtas tik Japonijos rinkai, tačiau labai populiarus Olandijoje ir Jungtinėje Karalystėje. „Toyota Glanza“ turi 1,3 litro variklį su turbina, kuris gali išvystyti 200 AG su minimaliomis modifikacijomis, netgi buvo siūloma visų varančiųjų ratų versija. Kainos prasideda nuo 1000 eurų, taigi nelabai nustebau sutikęs žmonių, kurie turi po 3 ar 4 tokias mašinas.
Japoniškų automobilių kultūra tęsiasi nuo Kei automobiliukų iki didelių VIP sedanų. Ir nuo neįtikimai tvarkingų projektų iki ricerių, kurie yra nugrūsti į tolimiausią aikštelės kampą, kuriame tvyro stiprus marihuanos kvapas.
Kai kurie egzemplioriai buvo absoliučiai juokingi. Žinoma, visiems dalyviams jų automobilis yra jų džiaugsmas ir pasididžiavimas.
„Šį GT-R sutvėrėme per 3 savaites ir dabar jis turi 900 AG.“
Šalia savininkų, besisvaidančių tokiais teiginiais buvo ratų fanatikai, kurie diskutavo apie retus ratus ir apie tai, ar „Rota“ ir kitos kopijos yra šventvagystė.
Ratai labai stipriai prisideda prie automobilio išvaizdos. Ir jie buvo visokių formų. „Ronal Teddy“ – vieni daugiausiai diskusijų keliančių ratų rinkoje. Tačiau dėl to, kad „Mazda MX-5“ yra kone geriausias vairuotojo automobilis, diskusijų kyla retai. Turbūt todėl jų šiame susitikime tikrai netrūko.
Domanto Mizeikio nuotraukas galite rasti jo galerijoje Domasm.com