Iš Barselonos į Diuseldorfą skridęs lėktuvas „Airbus A320“ sudužo Prancūzijos Alpių pietinėje dalyje. Per katastrofą nė vienas įgulos narys ir keleivis neišgyveno. Lėktuvu skrido 144 keleiviai ir šeši įgulos nariai.
PAGRINDINIAI FAKTAI:
- Vokietijos oro bendrovės oro bendrovės „Germanwings“ laineris sudužo Prancūzijos Alpių pietinėje dalyje netoli vieno slidinėjimo kurorto
- Lėktuvu skrido 144 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Po tragedijos paskelbta, kad nei vienas iš skridusių žmonių neišgyveno.
- Lėktuvas nepaskelbė nelaimės signalo, tačiau lėktuvui pradėjus leistis dispečeris paskelbė nelaimės stadiją
- Lėktuvas krito apie aštuonias minutes
- Gėlbėtojai pranešė, kad rasta pirmoji juodoji dėžė, manoma, kad aukų kūnams surasti prireiks ne vienos dienos
21.29 val. Vokietijos užsienio reikalų ministras Frank-Walteris Steinmeieris sako, kad tai, ką jis išvydo tragedijos vietoje, priminė siaubo scenas.
20.40 val. Pirminė kompanijos daroma prielaida, kad tai – nelaimingas atsitikimas. Kol kas nėra tiksliai žinoma, ar lėktuvas sudužo atsitrenkęs į uolas, ar ore.
20.08 val. Aviakompanija paskelbė, kad lėktuve buvo 67 vokiečiai ir 45 asmenys, kurių pavardės buvo ispaniškos arba panašios į jas. Kompanijos atstovai sako turintys visų skridusiųjų pavardes, tačiau kol kas nenori jų skelbti, nebūdama užtikrinta, kad tie žmonės tikrai buvo orlaivyje.
Kompanija kol kas nekomentuoja, kodėl lėktuvas 30 minučių vėlavo pakilti iš Barselonos.
19.40 val. Patvirtino, kad rado juodąją dėžę
Prancūzijos vidaus reikalų ministras Bernard’as Cazeneuve’as patvirtino, kad antradienį surasta Alpėse sudužusio lėktuvo juodoji dėžė. „Juodoji dėžė rasta ir bus pristatyta tyrėjams“, – sakė B.Cazeneuve’as reporteriams.
„Ši juodoji dėžė bus panaudota artimiausiomis valandomis; tai leis paspartinti tyrimą. Kol kas nelaimės zona yra aptverta“, – pažymėjo jis.
Ministras dar pažadėjo, kad vyriausybė padarys viską, jog aukų artimieji galėtų atvykti prie katastrofos vietos, jeigu jie panorėtų.
19.31 val. Prieštaringa infromacija apie galimus išgyvenusius
Skelbiama, labai prieštaringa informacija apie tai, ar gali būti išgyvenusiųjų, „France Info“ „Twitter“ socialiniame tinkle paskelbė, kad galbūt yra vienas katastrofą išgyvenęs žmogus.
Tuo tarpu policija sako neturinti jokios vilties rasti išgyvenusių keleivių ar įgulos narių. „Nėra reikalo pradėti gelbėjimo operaciją, visi žuvo“, – sakė policijos pareigūnas netoli nelaimės vietos esančiame Le Vernės mieste. Nelaimės vieta „užtverta, bus pradėtas tyrimas“, pridūrė jis.
Prancūzijos ministras pirmininkas Manuelis Vallsas irgi sakė, jog į vietą sraigtasparniu nuskridę pareigūnai patvirtino, jog išgyvenusiųjų nėra. Jis taip pat sakė, jog kol kas katastrofos priežastys nenustatytos.
19.10 val. Gelbėtojai sako, kad lėktuvas sudužo į smulkias dalis. Jie teigia, kad nei viena dalis nėra didesnė už automobilį.
19.01 val. Gali būti išgyvenusiųjų?
Nors anksčiau skelbta, kad visi lėktuvu skridę žmonės žuvo, naujausias duomenimis, visgi gali būti ir išgyvenusiųjų. Tai žurnalistams pranešė gelbėjimo operacijai vadovaujantis generolas Davidas Galtier.
Jis teigė, kad „panašu, jog mes matėme vieną judantį kūną“. Generolas teigė, kad būtinai kuo skubiau pradėti išgyvenusiųjų paieškos operaciją.
18.56 val. Kol kas nėra žinomi tikslūs duomenys apie žuvusius šios tragedijos metu. Guardian.co.uk praneša, kad, pirminiais duomenimis, lėktuvu skrido 45 ispanai, 67 vokiečiai. Tarp skridusiųjų buvo ir du kūdikiai.
18.47 val. Rado pirmąją juodąją dėžę
Prancūzijos gelbėtojai tragedijos vietoje rado pirmąją juodąją dėžę. Tai paskelbė Prancūzijos parlamentaras Christophe’as Castaneris, kurį cituoja „Le Monde“.
18.35 val. Aviakompanija praneša, kad pilotas buvo labai patyręs. Jis buvo skridęs daugiau kaip 6000 valandų.
Kol kas realiausia įvardinama versija, kad galėjo būti sugedę lėktuvo skrydžio aukštį matuojantys davikliai.
18.27 val. Dar kartą patvirtinta, kad lėktuvas nelaimės signalo nepasiuntė.
„Pats lėktuvas nepasiuntė nelaimės signalo, tačiau, nutrūkus radijo ryšiui ir lėktuvui pradėjus leistis, dispečeris paskelbė nelaimės stadiją“, – nurodoma DGAC pranešime.
„Nelaimės stadija“ yra paskutinis iš trijų dispečerių naudojamų perspėjimų apie nelaimę, siekiant padėti koordinuoti pagalbą lėktuvui, kuriam, kaip manoma, gresia didelis pavojus.
Anksčiau DGAC pranešė, kad lėktuvas pasiuntė nelaimės signalą 10 val. 47 min. vietos (11 val. 47 min. Lietuvos) laiku, kai nuo 38 tūkst. pėdų (11,6 tūkst metrų) nusileido iki 5 tūkst. pėdų (1,5 tūkst. metrų) aukščio, nors tokio signalo iš tikrųjų nebuvo.
18.16 val. Įvykio vietoje dirbantys pareigūnai teigia, kad lėktuvas sudužo į 8 dideles dalis. Smulkesnės nuolaužos nukrito 2 kilometrų plote.
18.04 val.: Skrido per žemai?
Tragedijos liudininkė pasakojo apie tai, ką ji matė.
„Nebuvo jokių dūmų, ypatingo garso ar kažko kito, rodančio, kad nutiko kažkas negero. Tačiau buvo akivaizdu, kad tokiame aukštyje, kuriame skrido lėktuvas, jis nepajėgs perskristi per kalnus. Jis buvo per žemai“, – pasakojo liudininkė „BFM-TV“.
Šiuo metu vyksta kūnų paieškos operacija, tačiau ją sunkina atėjusi naktis ir labai blogos oro sąlygos.
17.55 val. Kūnų paieškos užtruks kelias dienas
Nė vienas iš lėktuvo keleivių ir įgulos narių neišgyveno, o dėl žuvusiųjų kūnų paieškos dėl nelygaus vietovės reljefo gali užimti ne vieną dieną, pranešė Prancūzijos pareigūnai.
„Gali prireikti dienų aukų kūnams, o paskui lėktuvo nuolaužoms surasti“, – sakė aukšto rango policijos pareigūnas Jean-Paulis Bloy.
Gali prireikti dienų aukų kūnams, o paskui lėktuvo nuolaužoms surasti
Kol kas nelaimės priežasčių policija nurodyti negali, pridūrė jis.
Taip pat pranešama, kad lėktuvo nuolaužos yra išsibarsčiusios. „Gavome pranešimų, kad #Germanwings #4U9525 lėktuvas subyrėjo ir kad didžiausia nuolauža yra automobilio dydžio“, – nurodoma tinklalapyje airlive.net
16.54 val. Lėktuve buvo 16 moksleivių
Sudužusiame lėktuve buvo ir 16 moksleivių iš Vokietijos. Apie tai skelbia leidinys „La Vanguardia“.
Moksleivius lydėjo keturi mokytojai. Barselonoje visa grupė išbuvo devynias dienas.
Tuo tarpu socialiniame tinkle „Twitter“ skelbiama nuotrauka iš tragedijos vietos.
16.48 val. Krito aštuonias minutes
Bendrovė „Germanwings“ nustatė, kad lėktuvas „Airbus A320“, pasiekęs vadinamąjį kreiserinį aukštį, po minutės ėmė leistis, prarasdamas aukštį dar aštuonias minutes.
„Oro lainerio ryšys su prancūzų radaru ir prancūzų skrydžių kontrolės dispečeriais nutrūko 10 val. 53 min. maždaug 6 tūkst. pėdų (apie 1830 m) aukštyje. Po to lėktuvas sudužo“, – sakė žurnalistams per spaudos konferenciją bendrovės „Lufthansa“ padalinio „Germanwings“ direktorius Thomas Winkelmannas.
Jis dar pridūrė, kad įprastą šio lėktuvo profilaktinę priežiūrą pirmadienį atliko „Lufthansa Technik“.
16:07 val. Lėktuvas nesiuntė nelaimės signalo
Prancūzijos Alpėse sudužusio bendrovės „Germanwings“ lėktuvo įgula nesiuntė nelaimės signalo, sakė civilinės aviacijos pareigūnas naujienų agentūrai AFP.
„Įgula nesiuntė „Mayday“ signalo. Dispečerinėje buvo nuspręsta paskelbti, kad lėktuvą ištiko nelaimė, nes nebebuvo ryšio su lėktuvo įgula“, – sakė šis šaltinis.
Skelbiama, kad lėktuvo techninė būklė buvo tikrinama dar pirmadienį ir jokių gedimų nerasta. Laivą pilotavęs pagrindinis pilotas „Lufthansa“ bendrovėje dirbo dešimt metų.
Vokietijos kanclerė Angela Merkel trečiadienį sakė vyksianti į Prancūziją, kad aplankytų vietovę, kur nukrito bendrovės „Germanwings“ lėktuvas su 150 žmonių; ji pažymėjo, jog ši nelaimė sukrėtė Vokietiją, Prancūziją ir Ispaniją.
„Aš vyksiu ten rytoj, kad pati susidaryčiau savo įspūdį ir pakalbėčiau su vietiniais pareigūnais“, – sakė kanclerė žurnalistams.
15:25 val. Liudininkai pasakoja apie siaubingą trenksmą kalnuose
Netoli lėktuvo katastrofos vietos savo žiemos turizmo stovyklą turintis Pierre’as Polizzi sakė: „Lėktuvas sudužo dviejų kilometrų aukštyje. Staiga pasigirdo siaubingas trenksmas, o po to – kurtinanti tyla. Manėme, kad galbūt tai karinis lėktuvas, jie čia dažnai rengia pratybas.“
Vokietijos žiniasklaida praneša, kad šiuo reisu į Diuseldorfą skrido ir dvidešimties moksleivių grupė.
15:10 val. Žuvo Vokietijos, Ispanijos, Turkijos piliečiai
144 lėktuvo keleivių gretose buvo iš atostogų Ispanijoje skrendantys vokiečių turistai, ispanai, turkai. Neoficialiais duomenimis lėktuvu skrido ir du kūdikiai.
Din le Beno merė Patricia Granet Brunello teigia, kad vietovė, kurioje sudužo lėktuvas, yra labai sunkiai pasiekiama. Gelbėjimo grupės galimybes sunkina ir prastos oro sąlygos.
Ispanijos karalius Felipe VI, viešintis Prancūzijoje su valstybiniu vizitu, nurodė, kad nebuvo pastebėta jokių ženklų, jog Prancūzijos Alpėse sudužusio keleivinio lainerio nuolaužose esama išgyvenusių žmonių.
„Žinome, kad jis yra vietovėje, kurią pasiekti nepaprastai sudėtinga ir kad paieškos bus keblios“, – nurodė karalius.
Felipe, stovėdamas ant Eliziejaus rūmų laiptų su savo žmona Letizia ir Prancūzijos prezidentu Francois Hollande’u taip pat pranešė, kad nutraukia savo vizitą dėl šios lėktuvo katastrofos.
14:36 val. Dispečeriai atšaukė streiką
Prancūzijos pagrindinė oro dispečerių profsąjunga SNCTA dėl naujausios tragedijos atšaukė streiką, planuotą nuo trečiadienio iki penktadienio.
„Įšaldome savo planuotą streiką dėl emocijų, sukeltų šios katastrofos skrydžių valdymo centruose, ypač Provanso Ekse“, – AFP sakė profsąjungos atstovas Roger Rousseau.
13.53 val. Patvirtino, kad išgyvenusiųjų nėra
Reaguodama į tragediją „Lufthansa“ išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad kol kas nėra aišku, kodėl sudužo lėktuvas ir kas nutiko.
„Mes reiškiame gilią užuojautą žuvusiųjų keleivių bei įgulos šeimoms ir draugams. Jeigu mūsų baimės pasitvirtins, tai bus juoda diena „Lufthansa“. Mes viliamės, kad yra išgyvenusiųjų“, – teigiama pranešime.
Tuo metu Prancūzijos transporto ministras Alainas Vidaliesas pareiškė, kad lėktuvas sudužo netrukus po to, kai išsiuntė nelaimės signalą. Jis taip pat patvirtino, kad katastrofos nė vienas neišgyveno.
Vokietijos užsienio reikalų ministras Frankas-Walteris Steinmeieris teigė, kad „tai – tiesiog siaubingos naujienos“. „Mūsų mintys yra su tais, kurie baiminasi dėl savo artimųjų gyvybių.“
Siuntė nelaimės signalą
Pranešama, kad Vokietijos bendrovei „Germanwings“ priklausantis lėktuvas dingo iš radarų, o galiausiai užfiksuotas jo sudužimo faktas. Lėktuvas prieš dingdamas iš radarų siuntė nelaimės signalą. Lėktuvas buvo 24 metų senumo.
Šiuo metu į nelaimės vietą, tarp Din le Beno ir Barsijoneto miestų, skuba gelbėtojai.
Pranešama, kad jau nustatyta lėktuvo sudužimo vieta. Ją aptiko sraigtasparniu vietovę žvalgę gelbėtojai.
Prancūzijos premjeras Manuelis Vallsas sako, kad žuvo visi lėktuvu skridę keleiviai. Prancūzijos prezidentas Francois Hollande’as patvirtina: nepanašu, kad galime laukti naujienų apie išgyvenusius.
„Tai tragedija mūsų žemėje“, – sakė valstybės vadovas ir pridūrė, kad artimiausiu metu kalbės su Vokietijos kanclere Angela Merkel.
Pasak prezidento, tikėtina, jog tarp katastrofos aukų yra nemažai vokiečių.
F.Hollande’as, kurio kreipimąsi tiesiogiai transliavo televizija, taip pat sakė, kad orlaivis sudužo nuošalioje vietovėje ir kol kas neaišku, ar yra nukentėjusiųjų ant žemės.
Prancūzijos vidaus reikalų ministras Bernard’as Cazeneuve’as, kuris sakė, kad lainerio nuolaužos jau surastos 2 km aukštyje kalnuose, išvyko į nelaimės vietą.
2000 metų liepą bendrovės „Air France“ viršgarsinis laineris „Concorde“ sudužo tuojau po to, kai pakilo iš Charles’o de Gaulle’o oro uosto Paryžiuje, skrisdamas į Niujorką. Ta katastrofa, nusinešusi 113 žmonių, daugiausiai Vokietijos piliečių gyvybių, paskatino nutraukti „Concorde“ lėktuvų eksploataciją.
Daugiausiai žmonių gyvybių nusinešusia civilinės aviacijos katastrofa išlieka 1977 metų kovo 27 dieną įvykusi tragedija, kai Tenerifėje ant kilimo ir tūpimo tako susidūrė du superlaineriai „Boeing 747“ – tąsyk žuvo 583 žmonės. Tuo tarpu 1985 metų rugpjūčio 12 dieną bendrovės „Japan Airlines“ lėktuvui įsirėžus į kalno šlaitą žuvo 520 žmonių.
Prancūzijos pagrindinė oro dispečerių profsąjunga SNCTA dėl naujausios tragedijos atšaukė streiką, planuotą nuo trečiadienio iki penktadienio.
„Įšaldome savo planuotą streiką dėl emocijų, sukeltų šios katastrofos skrydžių valdymo centruose, ypač Provanso Ekse“, – AFP sakė profsąjungos atstovas Roger Rousseau.