Lietuviai – tarp pasaulio kūrybingiausiųjų

Šiais metais Lietuva pirmą kartą dalyvavo tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ („Creative Business Cup“) finale. Jis vyko 17–19 dienomis Kopenhagoje. Kūrybinių industrijų verslininkų pasaulio čempionate pasiektas rezultatas pranoko lūkesčius.

CBC_winner2014_1

Lietuviai pasirodė puikiai

Konkurso „Kūrybinio verslo taurė“ finale Kopenhagoje varžėsi nacionalinių konkursų laimėtojai iš 54 pasaulio šalių. Lietuva šiame konkurse dalyvavo pirmą kartą. Atranką Lietuvoje organizavusi Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija į finalą atstovauti mūsų šaliai delegavo dizaino studiją „March Design Studio“. Pasiektas rezultatas pranoko visus lūkesčius – lietuviai pateko tarp šešiolikos geriausių pasaulyje.

Prognozuoti nugalėtojus buvo sunku

Pasak Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos direktorės Romos Survilienės, toks geras rezultatas buvo netikėtas. Kodėl? „Kūrybinės industrijos apima labai įvairias sritis, skirtingos šalys pristatė labai įdomias, bet labai skirtingas verslo idėjas, produktus, paslaugas. Tarkim, „Zuta labs“ iš Izraelio demonstravo patį mažiausią pasaulyje spausdintuvą, o turkas Sertacas Tasdelenas pasakojo, kaip su mama įkūrė interneto puslapį būrimui iš kavos tirščių. Vertinti tokius skirtingus projektus labai sudėtinga, o mes dalyvavome pirmą kartą ir nežinojome, ko galime tikėtis“, – sakė Roma Survilienė.

R. Survilienės nuomonei pritarė ir „March Design Studio“ direktorė Eglė Opeikienė. Pasak pašnekovės, prognozuoti nugalėtojus šiame konkurse buvo beveik neįmanoma. „Susipažinę su visų šalių projektais pergalę būtume atidavę vieniems, tačiau nugalėjo visai kiti“, – sakė E. Opeikienė.

Dar daugiau intrigos konkursui suteikė ir tarptautinė devyniolikos narių komisija, tarp kurių buvo ir pasaulinių įmonių „Microsoft“, „Lego“, „IKEA“, „Google“ atstovai.

Pasak Eglės Opeikienės, sėkmė konkurse priklausė ne tik nuo pačios verslo idėjos patrauklumo, bet ir nuo pasirinktos pristatymo taktikos, verslo potencialo išryškinimo. „Svarbu ne tik turėti gerą verslo idėją, bet ir mokėti ją pristatyti ir parduoti“, – sakė pašnekovė.

Tad kam šiemet buvo palanki komisija? „Peržvelgus laimėtojų sąrašą galima teigti, jog šiemet komisija buvo palankiausia socialinę vertę, gyvenimo kokybę skatinančioms ir gerinančioms idėjoms. Pašnekovė pasidžiaugė dar geresniais mūsų kaimynų rezultatais: pirmąją vietą užėmė lenkų sukurtas internetinis žaidimas „Professor Why-Chemistry“, skatinantis vaikus domėtis chemijos mokslu, o antrąją – latvių sukurtas kartoninių kaladėlių konstruktorius „Gigi Bloks“.

Įkvepiantys pranešimai ir naudingi verslo ryšiai

Pasak tarptautinio konkurso organizatorių, net 92 proc. konkurso dalyvių rekomenduotų šiame konkurse dalyvauti kitiems kūrybinių industrijų atstovams. Prie jų prisijungtų ir Eglė Opeikienė. „Tai neįkainojama ir naudinga patirtis, – sakė pašnekovė. – Danai ne tik surengė konkursą. Apdovanojimų ceremonijoje dalyvaujantis Danijos princas Frederikas tik patvirtino, kokie svarbūs šiuolaikiniame pasaulyje kūrybinių industrijų kūrėjai. Organizatoriai taip pat suteikė dalyviams galimybę pristatyti savo verslą potencialiems investuotojams, visas tris konkurso dienas vyko ir speciali konferencija, kurioje žymiausių pasaulio įmonių atstovai, investuotojai, ne vieną idėją sėkmingu pasauliniu verslu pavertę verslininkai dalijosi savo idėjomis, patirtimi ir žiniomis.

Nacionalinį konkursą „Kūrybinio verslo taurė“ Lietuvoje iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba.

lietuve.lt

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą