Pirmasis pasaulyje dviračių takas aprūpintas saulės skydais bus atidarytas Nyderlanduose

Jau trečiadienį Nyderlanduose bus atidarytas pirmasis pasaulyje saulės skydais aprūpintas dviračių takas. SolaRoad takas randasi šiauriniame Amsterdamo priemestyje Krommenie, ir yra ypatingas tuom, kad į betonines plytas yra integruoti saulės skydai, tokiu būdu takas pavers saulės energija į elektros energija. Solaroad projektas pradėtas vygdyti dar 2009 metais, tuo metu Olandijos moksliniu tyrimų organizacija pradėjo bendradarbiauti su kelių ir techninkos tarnyba. Apskaičiuota, kad iš 140000km gatves grindinio visoje šalyje apie 400-500 km2 galėtu būti integruoti saulės skydais.

Pradžiai 70 metrų ilgio dviračių takas su integruotais saulės skydais bus pristatytas lapkričio 12 dieną. Plytos kurios dengia taką yra 2.5 metro pločio ir 3.5 metro ilgio, į jas įmontuoti kristaliniai silicio saulės elementai su apsauginiu grūdinto stiklo sluoksniu. Tokios konstrukcijos dėka viršutinis sluoksnis yra permatomas ir praleidžia saulės spindulius, tuo tarpu konstrukcija yra labai tvirta ir atitinka gatves grindinio standartui.

solaroad-6

Trijų metų begyje būrys mokslininkų ir specialistų atliks bandymus, kurie parodys kiek elektros energijos galima išgauti iš šio projekto, taip pat tikrins ar saugu naudotis taku skirtingoms oro sąlygomis. Visą energiją iš SolaRoad bandys panaudoti šviesoforams, kelių apšsvetimui, namams ir elektro-automobiliams. Projekto vadovai tikisi prailginti taką iki 100m, o jų apskaičiavimais, jog takas galėtu aprūpinti elektros energija 2-3 namus.

SolaRoad yra ne pirmas projektas, kur bandyta pakeisti kelio dangą į energijos įgijimo paviršius. Šiais metais JAV Solar Roadways komanda aptarinėjo galimybe pakeisti įprasta asfaltą į saulės skydus. Kompanija gavo kontraktą, kuriame jie turės sukurti jų projekto prototipą. Šios komandos projektas šiek tiek skiriasi nuo oladiško projekto. Solar Roadways projektas yra ganėtinai didelis, jų planuoe ir kelio ženklai  į kurios bus integruoti programuojami LED, taip pat ir šildomi keliai, kurie reikiamu metu galės ištirpdyti ledą.

Tuo tarpu SolaRoad dviračių tako kurėjai pirmiausia norėtu išbandyti šio projekto efektyvumą. Jų manymu tai rentabilus sprendimas, kuris padės sutaupyti lešas, kurias galima bus panaudoti ateityje.

 

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą