Vokietijoje – raginimai uždrausti seksistines reklamas

Vokietijos valdžios atstovai užsimojo uždrausti seksistines reklamas. Tačiau su tuo kategoriškai nesutinka rinkodaros ekspertai. „Tai neįmanoma. Kas apibrėš, kur yra peržengiamos leistino seksualumo ribos?“, - klausia jie.

Vokietijos valdžios atstovai užsimojo uždrausti seksistines reklamas. Tačiau su tuo kategoriškai nesutinka rinkodaros ekspertai. „Tai neįmanoma. Kas apibrėš, kur yra peržengiamos leistino seksualumo ribos?“, – klausia jie.

 

Vokietijos teisingumo ministras Heiko Maasas siekia uždrausti seksistines reklamas, į kito ministro draudžiamų dalykų sąrašą patenka ir tabako gaminiai. Tačiau ekspertai abejoja, kad norint apsaugoti visuomenę nuo neigiamų veiksnių, kraštutinės priemonės yra pats geriausias būdas.

Du ministrai – du draudimai
Pastaruoju metu Vokietijos politikai nepatenkinti vartotojams televizijoje, kino teatruose ar lauko iškabose rodomomis reklamomis. Jeigu Berlyne įsitaisiusi valdžia nuspręs, kad tabako gaminių bei seksistinės reklamos turėtų būti uždraustos rodyti – jos liks tik vokiečių atmintyje.
Dėl tabako gaminių reklamų pirmas sunerimo Vokietijos maisto ir žemės ūkio ministras Christianas Schmidtas.

„Kino teatre prieš kiekvieną filmą reklama trunka penkiolika trisdešimt minučių. Joje dažnai rodomus gražius rūkančius žmones mato ir nepilnamečiai. Jaunimas neturėtų susidaryti įspūdžio, kad rūkymas yra linksmas reikalas“, – aiškino C.Schmidtas.

Savo ruožtu teisingumo ministras Heiko Maasas nusitaikė į seksistines reklamas. Naujienų žurnalas „Spiegel“ praneša, kad ministro idėjos jas uždrausti tikslas – sukurti „modernų lyčių įvaizdį“.

Anot žurnalo, politiką imtis šios iniciatyvos paskatino Kelno įvykiai, kuomet Naujųjų metų išvakarėse šimtai moterų buvo apiplėštos ir seksualiai išnaudotos.

Įmonės turi teisę į reklamą

„Nemanau, kad reiktų imtis tokių drastiškų priemonių,“ – įsitikinęs Acheno technologijų instituto profesorius Svenas Kommeris.
12-17 metų rūkančių paauglių skaičius Vokietijoje per pastaruosius metus mažėja. Remiantis Federacinio sveikatos centro tyrimu, pernai rūkančio jaunimo sumažėjo net 7,8 procento.

Prieštaraudama reklamų draudimų idėjai Vokietijos cigarečių asociacija minėtą procentą nuolat pabrėžia tam, kad įrodytų, jog problema yra minimali.
„Aiškinimas, jog draudimais norima apsaugoti jaunimą prilygsta iš piršto laužtai problemai, nes tam nėra jokio pagrindo, tai įrodo skaičiai“, – naujienų agentūrai dėstė politikas Janas Mücke.

Kairiųjų ir Žaliųjų partija taip pat remia ministrų siūlymus, tačiau rinkodaros ekspertas Sascha Albrechtas prieš šias idėjas nusiteikęs labiau nei skeptiškai.
„Kompanijos turi teisę į reklamą. Manau, jog vienintelė išeitis – tabako gaminius žymėti tam tikromis nuotraukomis, pavyzdžiui, ant kiekvieno cigarečių pakelio klijuoti nuo rūkymo pažeistų plaučių nuotraukas. Tokiu būdu žmonėms būtų aišku, kad rinkdamiesi rūkymą, jie taip pat pasirenka žaloti savo sveikatą“, – teigė S.Albrechtas.

Kas taps prižiūrinčiu Cerberiu?

Rinkodaros ekspertai apie norą uždrausti seksistines reklamas laido kur kas aršesnius komentarus.

„Tai neįmanoma. Kas apibrėš, kur yra peržengiamos leistino seksualumo ribos? Ar kiekviena reklama turėtų būti peržiūrima cenzorių, kurie suteiktų patepimą prieš ją viešinant? To tiesiog neįmanoma sureguliuoti“, – kritikos negailėjo S.Albrechtas.

Šalyje egzistuoja institucija, kuri priima skundus dėl įžeidžiančių arba netinkamų reklamų – Vokietijos reklamos standartų taryba.
„Reklamos taryba puikiai atlieka pareigas. Blogus dalykus visuomenė užuodžia, o gandai tuoj pat pasklinda viešai. Taryba visuomet atsižvelgia į žmonių nuomonę“, – komentavo S. Kommeris.

Tarybos darbą iliustruoja įvykis, nutikęs mažame pietų Vokietijos miestelyje Triberge. Miestelio valdose dvi stovėjimo aikštelės buvo pažymėtos, kaip „aikštelė vyrams“, kurias iliustravo ant rankų pasvirusios nuogos moters siluetas. Šį vaizdą lydėjo Tribergo reklaminis šūkis, išreiškiantis gyvenvietės turtus: „Statūs kalnai, drėgni slėniai“.
Kalbos apie miestelio reklamas pasklido labai greit ir neilgai trukus jos buvo nuimtos.

Efektyvu ar ne?
Kalbant apie reklamų draudimus, pagrindinis dalykas yra išsiaiškinti – kiek tai efektyvu. Kokį poveikį žmonėms iš tiesų jos turi? Reklamos agentūros savininkas, politikas S. Albrechtas yra įsitikinęs, kad vaikai nepradeda rūkyti pamatę vaizdingą „Lucky Strike“ cigarečių reklamą.

Tačiau medijų pedagogas S. Kommeris šiuo teiginiu abejoja.
„Tabako kompanijos reiškia norą reklamuoti produktus ir kartu aiškina, kad jos nedaro jokios įtakos jaunimui. Tuomet kam jas rodyti?“, – klausia profesorius. Pedagogas kritikuoja ir sekstistines reklamas. „Tokie vaizdavimai nepadaro jaunų vaikinų seksistiniais šovinistais, bet gali iškreipti jų suvokimą apie moteris“, – įsitikinęs S.Kommeris.


Tarp kitko
Vokietijos Kairiųjų partija prieš ketverius metus siūlė legalizuoti augalinės kilmės narkotines medžiagas – kanapės suktines – rūkymą specialiuose klubuose. Tokiu siūlymu buvo tikimasi kovą su narkomanija pasukti kita linkme.
Kanapių suktinių rūkymo klubų yra Olandijoje ir Ispanijoje.

Komentarai

Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą