Nyderlandų miestas rodo pavyzdį visam pasauliui, kaip išvengti spūsčių

eismas

Pietų Nyderlanduose esantis Hertogenboso miestas turi pusantro šimto tūkstančių gyventojų. Kaip ir kiti miestai, Hertogenbosas gali pasigirti iš jo kilusiais žymiais žmonėmis ar įspūdingais istoriniais pastatais, tačiau vienas dalykas šį Šiaulių dydžio miestą išskiria iš kitų. Tai – eismas.

Hertogenbose neegzistuoja eismo spūstys. Miesto šviesoforų sistema yra sujungta į sudėtingą sistemą, o prieš kiekvieną sankryžą gatvėse, dviračių takuose ir šaligatviuose įrengti jutikliai. Jie apskaičiuoja, kiek eismo dalyvių atvažiuoja sankirtos link ir įjungia žalią šviesoforo signalą mažiausiam įmanomam laikui – kad ją įveikti spėtų visi atvažiuojantys žmonės.

Olandai apskaičiavo, kad vienas automobilis sankryžą, kurioje susikerta dvi eismo juostas turintys keliai, kirsti gali per 2 sekundes, o dviratis ar pėsčiasis – per 4. Jeigu automobilis pradeda savo manevrą jau stovėdamas, tuomet jam prireikia 4 sekundžių.

„Jeigu jutikliai apskaičiuoja tikslų eismo dalyvių kiekį ir jų greitį, galime vienam žmogui skirti 3,2 sekundės. Šis vos 0,8 sekundės skirtumas daro didelę įtaką bendram eismo srautui, judančiam per sankryžą“, – sakė Hertogenboso eismo reguliavimo specialistas Ericas Greweldingeris.

Jis paaiškino, kad idealiai tvarkai gatvėse svarbu ne tik tiksliai veikiantys šviesoforai, bet ir tvarkingai judantys eismo dalyviai. Nemažai prie to prisideda šviesoforai su laikmačiais – juose rodoma, kiek sekundžių liko laukti iki žalio signalo.

Žalias signalas šviečia ne ilgiau, nei reikia. Jeigu prieš sankryžą stovi vienas automobilis, žalias signalas šviečia lygiai 4 sekundes. Jeigu transporto priemonių yra daugiau – žalia šviečia tol, kol paskutinis eilėje stovintis automobilis įvažiuoja į sankryžą, o išvažiuoja jau šviečiant geltonam signalui.

Kitas sistemos triukas – šviesoforai matomi tik prieš įvažiuojant į sankryžą. Pasak E.Greweldingerio, sankryžoje nematydami šviesoforų, tiek vairuotojai, tiek pėstieji ar dviratininkai stengiasi ją įveikti kiek įmanoma greičiau. Tuo pačiu užtikrinama, jog vienu metu nesusikirs kelių eismo dalyvių keliai – jeigu žalia šviesa uždegta į dešinę sukantiems automobiliams, pėstiesiems ar dviratininkams degs raudona.

15min logo

Komentarai

,
Gaukite mūsų naujienlaiškį

Įveskite savo el. pašto adresą